FANDOM

Batman i Robin (ang. Batman & Robin) – amerykańsko-brytyjski film fantastyczny, czwarty i ostatni z pierwszej serii cyklu przygód komiksowego bohatera Batmana, wyreżyserowany przez Joela Schumachera. Dubbing zlecony został przez dystrybutora kinowego, Warner Bros., a następnie wydany na DVD. W takiej wersji film emitowany jest również przez telewizję TNT.

Fabuła

Przeraźliwy chłód sparaliżował mieszkańców Gotham City. Znękane miasto ponownie staje w obliczu zagłady. Ostatnią nadzieją na jego ocalenie, na wyrwanie go z jarzma lodowych okowów jest samotny, tajemniczy strażnik. Gdy na nocnym niebie pojawia się znak nietoperza, Batman (George Clooney) natychmiast rusza na pomoc swym nowym niesamowitym Batmobilem. Tym razem jednak Mroczny Rycerz nie jest sam. Towarzyszy mu Robin (Chris O'Donnell) pędzący tuż obok na turbo motocyklu - Redbirdzie. Razem będą musieli się zmierzyć z arcyłotrem Mr. Freeze'em (Arnold Schwarzenegger), który z zimną krwią planuje zagładę miasta. Tymczasem, podczas gdy po cywilnemu miliarder Bruce Wayne wspólnie ze swą stałą towarzyszką Julie Madison (Elle McPherson) wypełnia swoje społeczne obowiązki, na ulicach Gotham grasuje również niebezpieczna kobieta Trujący-Bluszcz (Uma Thurman) - femme fatale, która zabija pocałunkiem. Pragnie ona, by rośliny jej gatunku zapanowały na całej planecie.

Kiedy ta zbrodnicza para zaczyna działać razem, trudno jest wyobrazić sobie siłę, która byłaby w stanie ich powstrzymać. Właśnie wtedy do Batmana i Robina, uzbrojonych w cały arsenał najnowocześniejszych gadżetów, dołącza nowy sprzymierzeniec - niezwykle sprawna i odważna Batgirl (Alicia Silverstone). Ta niesamowita trójka stanie nie tylko do walki w obronie Gotham City, ale również do wyścigu z czasem, gdzie ceną będzie życie umierającego lokaja Alfreda (Michael Gough), którego postępująca choroba zaprowadzi bohaterów do żony Mr. Freeze'a, Nory Fries (Vendela Kirsebom Thomessen).
Źródło opisu: BatCave

Ekipa

Twórca Funkcja
Master Film Realizacja nagrań
Elżbieta Jeżewska Reżyseria
Elżbieta Kowalska Dialogi
Elżbieta Mikuś-Lupa Dźwięk
Jan Graboś Montaż
Adam Wieluński Kierownictwo produkcji

Obsada

Andrzej Ferenc Bruce Wayne / Batman George Clooney
Bartosz Opania Dick Grayson / Robin Chris O’Donnell
Marcin Troński Victor Fries / Mr. Freeze Arnold Schwarzenegger
Elżbieta Futera-Jędrzejewska Pamela Isley / Trujący Bluszcz Uma Thurman
Izabella Bukowska-Chądzyńska Barbara Wilson / Batgirl Alicia Silverstone
Jerzy Kamas Alfred Pennyworth Michael Gough
Janusz Bukowski James Gordon Pat Hingle
W pozostałych rolach
Antonina Girycz Gerty Elizabeth Sanders
Grzegorz Wons Jason Woodrue John Glover
Teresa Marczewska
Miriam Aleksandrowicz
Ryszard Nawrocki
Jacek Kałucki
Brygida Turowska-Szymczak
Wojciech Paszkowski
Paweł Szczesny
Krzysztof Zakrzewski
Robert Tondera
Janusz Wituch

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki