FANDOM

Białe Wilki (niem. Weiße Wölfe) – enerdowsko-jugosłowiański film z 1969 roku w reżyseri Konrada Petzolda, będący czwartym enerdowskim filmem o tematyce indiańskiej. Dubbing zlecony został przez Centralę Dystrybucji Filmów na potrzeby dystrybucji kinowej i był wyświetlany w polskich kinach w 1970 roku.

Fabuła

Ostatni potomkowie Dakotów, Sokół z Kruczowłosą i dwoma współplemieńcami, wędrują w stronę Black Hills, aby połączyć się z Cheyennami dowodzonymi przez Małego Wilka. Tymczasem w leżącym u stóp Black Hills miasteczku poszukiwaczy złota Tanglewood trwa walka o władzę między Minning Corporation, kierowaną przez Harringtona, i mieszkańcami miasteczka, uczciwymi pionierami. Chcąc złamać opór najgroźniejszego przeciwnika, zamożnego przewoźnika Blake’a, Harrington poleca bandytom dowodzonym przez Bashana obrabować transport przeznaczonych dla Minning Corporation pieniędzy, które przewozi właśnie Blake. Powracający z napadu bandyci zabijają żonę Sokoła. Indianin rezygnuje ze swoich planów i udaje się na poszukiwanie zabójcy Kruczowłosej. W drodze do Tanglewood Sokół spotyka młodego szeryfa Pattersona, który pragnie zabezpieczyć dotarcie do miasteczka nowego transportu pieniędzy. Wspólnie zmuszają do ucieczki atakujących bandytów, jednak po przyjeździe Patterson stwierdza, że Harrington wykorzystał jego nieobecność dla opanowania Tinglewood. Miasto jest w jego ręku, przerażeni mieszkańcy nie oponują przeciw występkom bandytów Bashana, nawet nieustępliwy Blake załamał się i przeszedł na stronę szefa Minning Corp. Sokół odkrywa, że mordercą Kruczowłosej był Bashan i zabija go w walce, ale sam ginie od kul bandytów. Patterson zrezygnowany oddaje swą gwiazdę szeryfa.
Źródło opisu: Filmowy Serwis Prasowy

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Opracowań Filmów w Warszawie Realizacja nagrań
Jerzy Twardowski Reżyseria

Obsada

Tomasz Zaliwski Sokół Gojko Mitić
Witold Kałuski Collins P. Harrington Horst Schulze
Jerzy Tkaczyk James Bashan Rolf Hoppe
Zbigniew Kryński Samuel D. Blake Helmut Schreiber
Barbara Brylska Catherine Barbara Brylska
Marian Glinka Pat Patterson Holger Mahlich
Marek Dąbrowski Peter Hille Fred Delmare
Krystian Tomczak Josuah McGrave Gerry Wolff
Władysław Surzyński John Emeron Fred Ludwig
Wojciech Seidler Andy Sleek Karl Zugowski
Leon Pietraszkiewicz Kapitan Wessels Horst Preusker

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki