FANDOM

Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai: Stella Nostra (szw. Lasse Majas detektivbyrå – Stella Nostra) – szwedzki film familijny w reżyserii Pontusa Klängego i Waltera Söderlunda, czwarty z serii Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai opartej na podstawie książek dla dzieci Przygody dwójki detektywów. W Polsce po raz pierwszy wyświetlany 9 lutego 2016 roku w Kinie Muranów w ramach cyklu „Kino dzieci”, seansowi towarzyszyła jednak wersja lektorska. Wersja z dubbingiem zadebiutowała 17 września 2016 roku podczas festiwalu „Kino dzieci”, a do regularnej dystrybucji kinowej trafiła 11 listopada za sprawą Stowarzyszenia Nowe Horyzonty.

Fabuła

W małym szwedzkim miasteczku Valleby trwają gorączkowe przygotowania do ślubu dwojga właścicieli miejscowej kawiarni – Dina Paniniego i Sary Bernard. Młodzi detektywi Lasse i Maja pomagają swoim przyjaciołom z kawiarni w przygotowaniach do uroczystości. Kiedy jednak do Valleby przybywają krewni pary młodej, okazuje się, że należą do zwalczających się nawzajem sycylijskich mafii. Ślub Dina i Sary zawisa na włosku. Sytuacja robi się tym bardziej gorąca, że z sejfu ginie drogocenny klejnot jednej z rodzin. Czy Lassemu i Mai uda się zapobiec wojnie mafii w Valleby oraz doprowadzić do ślubu Sary i Dina?
Źródło opisu: Kino Muranów

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Sonica Realizacja nagrań
Leszek Zduń Reżyseria
Michał Wojnarowski Tłumaczenie i dialogi
Maciej Sapiński Dźwięk i montaż
Agnieszka Kudelska Kierownictwo produkcji

Obsada

Amelia Natkaniec Maja Amanda Pajus
Antoni Scardina Lasse Lukas Holgersson
Jakub Świderski Dino Panini Nassim al-Fakir
Lidia Sadowa Sara Bernard Sara Sommerfeld
Agnieszka Dygant Breasola Alexandra Rapaport
Małgorzata Kożuchowska Clara Christine Meltzer
Marek Robaczewski Komendant policji Tomas Norström
W pozostałych rolach
Krzysztof Banaszyk Pandoro Jarmo Mäkinen
Wojciech Chorąży Toni Andreas Kundler
Robert Jarociński Tony Niklas Engdahl
Zofia Modej Foccacia Panini Dao Molander
Paweł Szczesny Muhamed Karat Hassan Brijany

Multimedia

Linki zewnętrzne