FANDOM

Blizzard.png

Blizzard Entertainment – amerykańska firma produkująca gry komputerowe, założona w lutym 1991 r. pod nazwą Silicon & Synapse przez Michaela Morhaime’a, Allena Adhama i Franka Pearce’a, mająca główną siedzibę w Irvine w Kalifornii.

Początkowo firma zajmowała się tworzeniem portów gier innych wydawców, takich jak J.R.R. Tolkien’s The Lord of the Rings Vol. I i Battle Chess II: Chinese Chess. Pierwsze gry – Rock N’ Roll Racing i The Lost Vikings – wyprodukowała dopiero w 1993 roku. Trzy lara później Blizzard wykupił firmę Condor Games, która już jako Blizzard North (oddział firmy w San Mateo w północnej Kalifornii) opracowała gry fabularne Diablo, Diablo II i dodatek Diablo II: Lord of Destruction. Razem z Diablo, w styczniu 1997 roku ruszył internetowy serwis Blizzard o nazwie Battle.net, umożliwiający granie w sieci.

W 2002 roku Blizzard odkupił od Interplay Entertainment prawa do trzech swoich wcześniejszych tytułów spod szyldu Silicon & Synapse, inwestując w platformę Game Boy Advance. W 2004 roku firma uruchomiła europejskie biura w paryskich dzielnicach Vélizy i Yvelines. 16 maja 2005 roku połączył się ze Swingin’ Ape Studios, wydawcą gier konsolowych, który pracował nad StarCraft: Ghost. Na początku grudnia 2007 roku ogłoszono fuzję koncernu Vivendi Games, którego częścią jest Blizzard Entertainment, z Activision, w wyniku której powstało Activision Blizzard.

Zlecone polskie wersje językowe

Rok Tytuł Twórca / funkcja
2010 StarCraft II: Wings of Liberty Studio PRL
2012 Diablo III Start International Polska
2013 StarCraft II: Heart of the Swarm Start International Polska
2014 Hearthstone: Heroes of Warcraft Start International Polska
2015 Heroes of the Storm Start International Polska
2015 StarCraft II: Legacy of the Void Start International Polska
2016 Overwatch Start International Polska
2016 Starcraft II: Nova Covert Ops Start International Polska

Dystrybuowane polskie wersje

Rok Tytuł Twórca / funkcja
2000 Diablo II
2001 Diablo II: Lord of Destruction Start International Polska
2002 Warcraft III: Reign of Chaos Start International Polska
2003 Warcraft III: The Frozen Throne Start International Polska

Więcej z Fandomu

Losowa wiki