FANDOM

Brad Pitt, właściwie William Bradley Pitt (ur. 18 grudnia 1963 w Shawnee) – amerykański aktor i producent filmowy.

Biografia

Przyszedł na świat w rodzinie baptystów jako najstarszy syn kierownika firmy transportu ciężarowego Williama A. Pitta i szkolnej pedagog Jane Etty Hillhouse. Dzieciństwo spędził w Springfield w Missouri, gdzie w 1982 ukończył Kickapoo High School. W latach 1982-1986 studiował dziennikarstwo ze specjalizacją w reklamie w Missouri School of Journalism przy University of Missouri-Columbia, ale w 1986, tuż przed zakończeniem studiów, zdecydował się wyjechać do Hollywood.

Miał studiować reklamę i grafikę w Art Center College of Design w Pasadenie, jednak ostatecznie przez sześć lat uczył się aktorstwa pod opieką Roya Londona. W międzyczasie podjął pracę jako kierowca, a także – ubrany w kostium wielkiego kurczaka – reklamował sieć restauracji El Pollo Loco. Pojawiał się na srebrnym ekranie, m.in. w serialach: Inny świat i Dallas (1987-1988), Dzieciaki, kłopoty i my, 21 Jump Street i Dni chwały. Na kinowym ekranie zadebiutował rolą uczestnika party w ekranizacji powieści Breta Eastona Ellisa o zblazowanych bogatych nastolatkach z Los Angeles Mniej niż zero. Był modelem w reklamowym spocie marki Levi’s. Przełomem w karierze stała się postać zadziornego i uwodzicielskiego autostopowicza J.D. w filmie Thelma i Louise.

Zdubbingowane role

Rok Tytuł Rola Polski głos Próbka
1991 Thelma i Louise J.D. Zbigniew Suszyński
1993 Kalifornia Early Grayce Zbigniew Suszyński
2010 Megamocny Metro-Man Marcin Dorociński
2011 Happy Feet: Tupot małych stóp 2 Kryl Will Tomasz Kot

Więcej z Fandomu

Losowa wiki