FANDOM

Darling – amerykański melodramat z 1965 roku w reżyserii Johna Schlesingera. Dubbing do niego zlecony został przez Centralę Dystrybucji Filmów na potrzeby dystrybucji kinowej i był wyświetlany w polskich kinach w 1967 roku. Zachowana kopia filmu w takiej wersji wyświetlana była w lutym 2016 roku w kinie Iluzjon Filmoteki Narodowej w ramach cyklu tematycznego „John Schlesinger – 90. rocznica urodzin”.

Fabuła

Ironiczna opowieść o dziewczynie, która – w poszukiwaniu pełni życia i wysokiej pozycji towarzyskiej – przechodzi przez rozmaite kręgi angielskiego społeczeństwa, by stać się wreszcie światową damą. Film wywołał szereg kontrowersji, a wynikało to z niejednoznacznego odbioru dzieła, pozostawiającego duży margines swobodnej interpretacji. „Darling” można uznać za komedię obyczajową, chociaż nie jest to określenie ścisłe, jeśli wziąć pod uwagę skomplikowany portret psychologiczny głównej bohaterki, stale poszukującej nowych doświadczeń. Niezwykła kreacja Julie Christie zapewniła jej na wiele lat miejsce w gronie najbardziej uznanych aktorek. Film otrzymał nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej dla najlepszej aktorki, najlepszego aktora, za scenariusz i kierownictwo artystyczne oraz trzy Oscary i nagrody Stowarzyszenia Nowojorskich Krytyków Filmowych.
Źródło opisu: Iluzjon Filmoteki Narodowej

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Opracowań Filmów w Warszawie Realizacja nagrań
Henryka Biedrzycka Reżyseria

Obsada

Wanda Majerówna Diana Scott Julie Christie
Jan Machulski Robert Gold Dirk Bogarde
Mieczysław Voit Miles Brand Laurence Harvey
Krzysztof Świętochowski Malcolm Roland Curram

Linki zewnętrzne