FANDOM

Duke Nukem 3D – gra komputerowa z gatunku first-person shooter z 1996, stworzona przez 3D Realms, trzecia gra z udziałem Duke Nukema.

Gra w Polsce zadebiutowała w połowie 1996 roku, nakładem firmy Mirage Media, w wersji angielskiej. W sierpniu 2001 roku gra została wydana ponownie przez firmę Play-It, która na potrzeby wydania zleciła także dubbing.

W 2011 roku powstała kontynuacja gry pt. Duke Nukem Forever.

Opis gry

Duke Nukem 3D to trzecia część serii o niesamowitym księciu walczącym z przestępcami, mafiami, a nawet przerażającymi obcymi z kosmosu. W porównaniu z poprzednimi częściami, wykonanymi całkowicie w 2D, gra się przełomem przenosząc rozgrywkę na pełni trójwymiarowe środowisko graficzne oraz wprowadzając możliwość gry wieloosobowej. Jej akcja przenosi nas do XXI wieku na teren miasta Los Angeles, gdzie jako Duke walczymy z obcą rasą przybyłą z kosmosu, po kolei infekującą mieszkańców miasta zamieniając ich w obrzydliwe potwory. Do naszej dyspozycji oddano spory arsenał śmiercionośnych broni oraz równie wiele gadżetów jak np. noktowizor czy plecak odrzutowy. Gra posiada specyficzny klimat zakrapiany dużą ilością humoru, wiele elementów erotycznych, dobrą jak na ówczesne czasy oprawę audiowizualną z widokiem w perspektywie pierwszej osoby oraz przemyślane i wciągające poziomy.
Źródło opisu: GRY-Online.pl

Ekipa

Twórca Funkcja
GMS Records Realizacja nagrań

Obsada

Beata Łuczak Kochanka Duke’a Lani Minella
Duke Nukem 3D Beata Łuczak (Kochanka Duke'a)
Duke Nukem Jon St. John
Duke Nukem 3D nie wiem (Duke Nukem)
Dowódca szturmu obcych
Duke Nukem 3D nie wiem (Dowódca szturmu obcych)
Wojenny wódz
Duke Nukem 3D nie wiem (Wojenny wódz)

Linki zewnętrzne