FANDOM

Encyklopedia człowieka (ang. The Ultimate Human Body, 1996) – gra edukacyjna stworzona przez studio Dorling Kindersley. W Polsce wydana w 1997 roku przez Optimus Pascal Multimedia, będącą zleceniodawcą dubbingu.

Opis gry

"Encyklopedia człowieka" jest trzecią z kolei, po "Encyklopedii ptaków" i "Encyklopedii kotów", pozycją wydaną w ramach serii "Nowe Horyzonty - Rzeczywistość Wirtualna". Przedstawia ona, w sposób jasny i zrozumiały, skomplikowaną budowę ludzkiego organizmu i zachodzące w nim złożone procesy fizjologiczne. Obszerna wiedza na te tematy zawarta jest w działach:

  • Maszyneria ciała pozwala wniknąć w głąb organizmu i zapoznać się z jego budową. Przedstawiono tu wszystkie układy -- układ krążenia, oddechowy, mięśniowy, szkieletowy, itd. Poprzez opisy, narracje i animacje wyjaśniono procesy zachodzące w organizmie; dowiadujemy się z nich np. w jaki sposób i dlaczego człowiek mruga, jak połyka, na czym polegają czynności odruchowe, z czego zbudowane jest ludzkie ciało, jak rosną kości, co dzieje się w organizmie podczas wysiłku fizycznego, dzięki czemu człowiek słyszy, jak pracuje ludzkie serce itd.
  • "Przegląd trójwymiarowy" znajdują się przestrzenne modele poszczególnych narządów wewnętrznych, które można obracać i oglądać w dowolnie wybranej płaszczyźnie i pod dowolnym kątem. Filmy wideo dodatkowo ilustrują budowę i funkcjonowanie wybranych organów. "Widok" pozwala na podgląd trójwymiarowego, obracalnego modelu całego ciała, z możliwością obejrzenia samego tylko szkieletu, szkieletu i narządów lub szkieletu, narządów i układu krążenia jednocześnie.
  • Przegląd RTG pozwala na obejrzenie trójwymiarowego modelu ciała prześwietlonego promieniami X lub trójwymiarowego szkieletu.

Źródło opisu: Materiały prasowe dystrybutora (Merlin.pl)

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Inigo Realizacja nagrań
Jacek Kielaszek Opracowanie dźwięku
Katarzyna Kukla
Grzegorz Lepak
Urszula Ligus
Paweł Puzoń
Dariusz Gołka Tłumaczenie
Joanna Lewin-Kowalik
Tomasz Ławniczek
Patrycja Zarawska Redakcja tekstu
Marta Pawlus Korekta
prof. Mieczysław Krauze Konsultacja naukowa

Obsada

Tadeusz Chmiel Narrator
Encyklopedia człowieka Tadeusz Chmiel (Narrator 2)
Iwona Meus-Jargusz Narratorka
Encyklopedia człowieka Iwona Meus-Jargusz (Narrator 1)