FANDOM

Gwiazda Południa – brytyjsko-francuski film przygodowy z 1969 roku, zrealizowany na podstawie wchodzącej w skład cyklu Niezwykłe podróże powieści Jules’a Verne’a pod tym samym tytułem. Dubbing do niego zlecony został przez Centralę Dystrybucji Filmów na potrzeby dystrybucji kinowej i był wyświetlany w polskich kinach w 1971 roku.

Fabuła

Dan Rockland, młody Amerykanin zakochany w córce milionera Kramera – Erice – znajduje olbrzymi diament. Oddaje go Kramerowi, ale diament znika i podejrzenie pada na afrykańskiego towarzysza Dana, Matakita. W obawie przed niezasłużoną karą Matakit ucieka, a Dan i Erica ruszają jego śladem. Pogoń za zbiegiem organizuje także szef przybocznej ochrony Kramera – Karl Ludwig. Dan i Erica przeżywają mnóstwo niebezpiecznych przygód. Matakit zostaje schwytany przez handlarza Planketta, który nienawidzi Ludwiga za to, że zajął jego dawne stanowisko szefa ochrony Kramera. Plankett zastawia pułapkę na Ludwiga, a ten ostatni na Dana. W ostatecznej rozprawie ginie Ludwig. Tymczasem okazuje się, że sprawca kradzieży jest oswojony struś Kramera.
Źródło opisu: Filmowy Serwis Prasowy

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Opracowań Filmów w Warszawie Realizacja nagrań
Izabella Falewiczowa Reżyseria

Obsada

Roman Wilhelmi Dan Rockland George Segal
Alina Jurewicz Erica Kramer Ursula Andress
Mieczysław Pawlikowski Plankett Orson Welles
Włodzimierz Bednarski Karl Ludwig Ian Hendry
Jerzy Kamas Jose Michael Constantin
Janusz Zakrzewski Kramer Harry Andrews
Marian Kociniak Matakit Johny Sekka
Mieczysław Stoor Andre Georges Géret
Lech Ordon Louis Sylvain
Zdzisław Salaburski Michel Guy DeLorme

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki