Fandom

Polski dubbing Wikia

Ireneusz Machnicki

4319stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ireneusz Machnicki (ur. 20 października 1966 roku) – aktor teatralny, filmowy, głosowy, a także reżyser dubbingu i lektor telewizyjno-filmowy i prezenter radiowy.

Biografia

W 1991 roku ukończył Studio Wokalno-Aktorskie im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. W trakcie studiów zaczął występować na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku. W 1992 roku przeniósł się do Torunia, do Teatru im. Wilama Horzycy, z którego odszedł w 1994. W tym samym roku powrócił do Opery Bałtyckiej, występując jako chórzysta.

W połowie lat 90. współpracował z paroma rozgłośniami radiowymi, jako reporter, dziennikarz i prezenter programów radiowych, był związany z sopockim radiem Trefl, toruńskim radiem Gra oraz stołecznymi rozgłośniami: Kolor, Jazz i PIN (obecnie Muzo.FM).

Od 2002 roku udziela się jako lektor, można go usłyszeć w wielu serialach, filmach i programach telewizyjnych, takich jak: Bajer z Bel-Air, Współczesna rodzina, Terminator, Rocky, Bridget Jones 3 czy Top Gear. Zaczął też udzielać głosu do filmów animowanych i gier komputerowych, realizowanych przez GMS Records, a obecnie współpracuje ze Studiem Rewers, reżyserując filmy głównie dla dystrybutora kinowego i VOD, Kino Świat.

Prywatnie jest młodszym bratem Wojciecha Machnickiego, również aktora.

Role w dubbingu

Filmy

Rok Tytuł Rola Aktor w wersji oryginalnej
2016 Abulele
2017 Archie – cyberpies

Gry komputerowe

2004 Hobbit Bilbo Baggins Michael Beattie
►
2004 Syberia II Iwan Burgow
►
Narrator wspomnień
►
2008 Tension Tabu
2011 Might & Magic: Heroes VI Kaspar
►
  • ►
    Biblioteka Bezimiennych
  • Aguirre
  • Kusznik
  • Tłumy

Twórca dubbingu

Filmy

Rok Tytuł Funkcja Studio
2016 Abulele Reżyseria Studio Rewers
2016 Benek Brawura i czerwone taksówki
2016 Nasz biały wielbłąd
2017 Archie – cyberpies

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki