FANDOM

Jego wysokość towarzysz książę (niem. Seine Hoheit – Genosse Prinz) – enerdowski komediodramat romantyczny z 1969 roku w reżyserii Wernera W. Wallrotha. Dubbing do niego zlecony został przez Centralę Dystrybucji Filmów na potrzeby dystrybucji kinowej i był wyświetlany w polskich kinach w 1970 roku.

Fabuła

Kaspar Maj jest młodym, zdolnym pracownikiem handlu zagranicznego NRD. Cieszy się uznaniem zwierzchników, powodzeniem u koleżanek i... nieskazitelną teczką akt personalnych. Nagle figiel, który spłatali mu przyjaciele, zmienia się w ponurą rzeczywistość: Kaspar Maj, niemowlę znalezione w maju (stąd nazwisko) 1945 roku na ławce dworca kolejowego, wychowanek Państwowego Domu Dziecka, doskonały urzędnik państwowego przedsiębiorstwa eksportowego, okazuje się potomkiem książęcego rodu w prostej linii. Maj, a właściwie Eitel Friedrich książę von Hohenlohe-Liebenstein, postanawia pozbyć się tej skazy w życiorysie, tym bardziej, że czuje się dobrze w swoim kraju, w warunkach, jakie sobie stworzył. Podczas podróży służbowej do RFN odwiedza swą arystokratyczną rodzinę i pragnie raz na zawsze rozwikłać sprawy familijne. Zostaje powitany jako mąż opatrznościowy przez swą książęcą babkę, która wbrew życzeniom zramolałej rady familijnej nie chce odsprzedać części posiadłości na rozszerzenie sąsiadującego z jej posiadłością lotniska NATO. Uważa ona, że rozbijające się starfightery i tak przysparzają jej dość strat w warzywniku. Kaspar jako obywatel NRD również nie jest zainteresowany w rozszerzaniu zachodnich baz wojskowych. Nie pozostaje mu wiec nic innego jak objąć przysługujące mu z urodzenia stanowisko głowy rodu i przeciwstawić się, jak zwykle z sukcesem, radzie familijnej. Po powrocie do NRD pozbędzie się wreszcie kompromitującego nazwiska. Przyjmie nazwisko narzeczonej, które nie bez racji brzmi Anioł.
Źródło opisu: Filmowy Serwis Prasowy

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Opracowań Filmów w Warszawie Realizacja nagrań
Zofia Dybowska-Aleksandrowicz Reżyseria

Obsada

Andrzej Kopiczyński Kaspar Mai Rolf Ludwig
Małgorzata Włodarska Angelika Engel Regina Bayer
Barbara Wrzesińska Księżniczka Diana Jutta Wachowiak
Wanda Łuczycka Niania Emma Ilse Voigt
Irena Horecka Księżna Mathilde Danegger
Andrzej Gawroński Hennes Klaus Piontek
Henryk Łapiński Bruno Rolf Herricht
Zdzisław Tobiasz Dyrektor Wilhelm Gröhl
Krystyna Borowicz Kadrowiec Gisela Bestehorn

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki