FANDOM

Kalifornia – amerykański thriller sensacyjny z 1993 roku w reżyserii Dominica Seny. Dubbing do filmu zlecony został w latach 90. przez Canal+, który jako jedyny emitował go w takiej wersji. Premiera wersji z dubbingiem miała miejsce na antenie stacji 6 października 1995 roku.

Fabuła

Brad Pitt, David Duchovny i Juliette Lewis w thrillerze zrealizowanym w konwencji kina drogi. Kalifornia to udany debiut Dominica Seny, autora późniejszych filmów 60 sekund czy Kod dostępu.

Znany powieściopisarz Brian Kessler (David Duchovny) i jego przyjaciółka Carrie Laughlin (Michelle Forbes) wyruszają samochodem z Pittsburgha do Kaliforni. Chcą odwiedzić miejsca, w których działali seryjni zabójcy – dla Briana to pretekst, żeby napisać o nich książkę, dla dziewczyny okazja, żeby sfotografować okryte złą sławą okolice. Po drodze zabierają dwoje młodych ludzi: Early’ego Grayce’a (Bradd Pitt) i jego dziewczynę Adele Corners (Juliette Lewis). Wkrótce wychodzi na jaw prawdziwa natura nowego pasażera. To psychopatyczny, pozbawiony skrupułów morderca, dla którego zabicie przypadkowych ludzi nie jest niczym nowym...
Źródło opisu: Ale kino+

Ekipa

Twórca Funkcja
Start International Polska Realizacja nagrań
Krzysztof Kołbasiuk Reżyseria

Obsada

Zbigniew Suszyński Early Grayce Brad Pitt
Tomasz Stockinger Brian Kessler David Duchovny
Małgorzata Kożuchowska Adele Corners Juliette Lewis
Carrie Laughlin Michelle Forbes

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki