FANDOM

Kalle i anioły (norw. Kalle og englene, szw. Kalle och änglarna) – norwesko-szwedzki dramat familijny z 1993 roku w reżyserii Olego Bjørna Salvesena. Dubbing do niego zlecony został w latach 90. przez Canal+, który jako jedyny emitował go w takiej wersji. Premiera wersji z dubbingiem miała miejsce na antenie stacji w 1995 roku.

Fabuła

Kalle jest ośmioletnim chłopcem, mieszkającym z rodzicami i starszym bratem w norweskim mieście. Uwielbia swojego ojca, interesującego się lotnictwem i działaczem na rzecz ochrony środowiska. Rodzina Kallego wakacje z reguły spędza u dziadków na wsi. Podczas gdy babcia jest życzliwa i miła, dziadek jest niezwykle surowy. Podczas któregoś z pobytów u dziadków ojciec Kallego konstruuje urządzenie latające, spada jednak na ziemię i ginie podczas pierwszego lotu na nim. Podczas pogrzebu babcia mówi chłopcu, że jego ojciec zostanie zabrany przez anioły do nieba. W trakcie mszy Kallemu wydaje się, że widzi w kościele cień anioła i uważa, że ojciec nie zostanie zabrany do nieba, dopóki nie odwiedzi go po raz ostatni.
Źródło opisu: przetłumaczone na podstawie Svensk Fimdatabas

Ekipa

Twórca Funkcja
Brak danych

Obsada

Kalle Tom Bech Letessier
Anioł Mikael Karl Sundby
Ojciec Kallego Helge Jordal
Matka Kallego Unni Kristin Skagestad
Johnny Petter Width Kristiansen
Babcia Kallego Margreth Weivers
Dziadek Kallego Lothar Lindtner

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki