FANDOM

Mój przyjaciel orzeł (ang. Brothers of the Wind) – austriacki dramat z 2015 roku w reżyserii Gerarda Olivaresa i Otmara Penkera. Dubbing do niego zlecony został przez jego dystrybutora, Monolith Films, na potrzeby dystrybucji kinowej.

Fabuła

Zrealizowana z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik filmowych i operatorskich opowieść o przyjaźni chłopca z dzikim orłem. Zdjęcia do filmu powstawały kilka lat, aby losy dzikiego zwierzęcia ukazać z niespotykanym dotąd realizmem. Pierwsze ujęcia zrealizowano, gdy pisklę wykluwało się z jaja, a potem śledzono rozwój dorastającego w naturze orła. Nikt dotąd nie zbliżył się z kamerą do dziko żyjących orłów tak jak twórcy filmu. Dzięki temu widz będzie miał niezwykłe wrażenie uczestniczenia w losach dzikich bohaterów, a także zobaczy na własne oczy niedostępne dla ludzi miejsca ich życia.

Bohaterem filmu jest mieszkający w górskiej okolicy chłopiec o imieniu Lukas, który znajduje w lesie ranne pisklę orła. Lukas postanawia wyleczyć jego złamane skrzydło i nauczyć życia w dzikich ostępach. Zadanie jest bardzo trudne, bo ojciec chłopca nie pochwala jego planów, a sam orzeł jest na początku bardzo nieufny. Z czasem jednak relacja Lukasa z dzikim zwierzęciem zmienia się w niezwykłą przyjaźń i prowadzi do fascynujących przygód. Wielkim wsparciem dla Lukasa jest tajemniczy Danzer (Jean Reno), który jak nikt inny zna się na obyczajach dzikich zwierząt i otwiera przed chłopcem ich niezwykły świat.
Źródło opisu: Monolith Films

Ekipa

Twórca Funkcja
Film Factory Studio Realizacja nagrań
Beata Kawka Reżyseria, dialogi
Karolina Stachyra Dialogi
Zdzisław Zieliński Realizacja dźwięku

Obsada

Władysław Kowalski Danzer Jean Reno
Władysław Kowalski - MPO
Paweł Deląg Keller Tobias Moretti
Paweł Deląg - MPO
Jakub Jóźwik Lukas Manuel Camacho
Jakub Jóźwik - MPO
Marianna Kostempska Maria Eva Kuen
Marianna Kostempska - MPO

Multimedia

Mój przyjaciel orzeł - tyłówka

Tyłówka wersji polskiej

Przypisy

  1. Od 29 kwietnia 2016 roku w niektórych kinach organizowane były pokazy przedpremierowe filmu. Do szerokiej dystrybucji oficjalnie trafił 13 maja.

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki