FANDOM

Nareszcie poniedziałek (węg. Végre, hétfö!) – węgierski film obyczajowy z 1971 roku w reżyserii Gábora Kenyeresa. Dubbing do filmu zlecony został przez Centralę Dystrybucji Filmów na potrzeby dystrybucji kinowej i był wyświetlany w polskich kinach w 1972 roku.

Fabuła

Po dwuletniej służbie wojskowej grupa żołnierzy, a wśród nich András, przygotowuje się do opuszczenia koszar. Ostatnie pożegnania, wymiana adresów i oto w poniedziałek rano András jest już na dworcu budapeszteńskim, oczekiwany przez młodszą siostrę i jej chłopca. Cała trójka udaje się na poszukiwanie Agi, dziewczyny, którą András poznał listownie. Pisywali do siebie przez cały rok, zaprzyjaźnili się i teraz chłopiec z niecierpliwością czeka na pierwsze spotkanie. Agi nie ma jednak w domu, András wraca więc do ciotki, u której dawniej wynajmował pokój. Zastaje tam sublokatora, z którym będzie musiał wspólnie mieszkać, gdyż ten nie ma dokąd pójść. Z kolei idzie do fabryki, w której pracował; tu również zastaje ogromne zmiany: zakład został całkowicie zautomatyzowany i aby do niego powrócić, András musi uzupełnić kwalifikacje. Chłopak stracił także kontakt z dawnymi kolegami, a znajome dziewczęta mają już nowe sympatie. Tylko mała kelnerka z baru wita go serdecznie, jakby cały czas na niego czekała.

Wieczorem András ponownie jedzie do Agi, która, jak się okazuje, nigdy o nim nie słyszała. Listy pisała stara ciotka, poszukująca tą drogą porządnego chłopca dla niesfornej siostrzenicy. Jest to największe rozczarowanie, jakie spotkało Andrása w tym dniu pełnym niepowodzeń. Zrozumiał, że po tak długiej nieobecności we wszystkim musi startować od początku.
Źródło opisu: Filmowy Serwis Prasowy

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Opracowań Filmów w Warszawie Realizacja nagrań
Maria Olejniczak Reżyseria

Obsada

Maciej Englert András Márk Zala
Małgorzata Włodarska Kati Ildikó Szabó
Barbara Drapińska Ciotka Irma Irma Patkós
Mirosława Dubrawska Etuka Teri Horváth
Jolanta Wołłejko Kelnerka Jaroslava Schallerová
Maciej Rayzacher Zoli György Cserhalmi

Linki zewnętrzne