FANDOM

Nasza zwariowana rodzinka (czes. Naše bláznivá rodina) – czechosłowacki film komediowy z 1968 roku w reżyserii Jana Valáška. Dubbing do niego zlecony został przez Centralę Dystrybucji Filmów na potrzeby dystrybucji kinowej i był wyświetlany w polskich kinach w 1970 roku.

Fabuła

Kiedy po ostatnim ciężkim wypadku dwunastoletnia Jana wraca ze szpitala do domu, spostrzega, że między rodzicami coś się zmieniło, a w pokoju ojca znajduje się tapczan, którego przedtem nie było. Te i inne oznaki jej zdaniem wskazują, że rodzice mają zamiar się rozejść. Jana postanawia walczyć przeciwko temu nieszczęściu. Według opowiadań koleżanek ze szkoły, kiedy rodzice chcą oznajmić dzieciom o rozwodzie, najczęściej czynią to tak: kupują bilety do cyrku, potem prowadzą dzieci na lody, a następnie zabierają na wycieczkę statkiem. Gdyby to kiedyś miało nastąpić – Jana gotowa jest utopić się, bo życie nie będzie już miało dla niej znaczenia.

Wspólnie ze starszą siostrą Zuzą usiłują ustalić, czemu rodzice pragną się rozejść, kim są ich nowe sympatie. Pierwszy dzień nie daje rezultatów – tata jest niewinny. Następnego dnia mama spotyka się z jakimś panem, ale okazuje się, że jest to tata. Uradowane dziewczęta biegną do domu, aby urządzić rodzinne święto. Nagle ojciec zaprasza wszystkich do cyrku. Straszne podejrzenie wkrada się w dusze dziewcząt. Nie cieszy ich przedstawienie, nie chcą jeść lodów. Podczas przejażdżki łodzią po jeziorze ojciec nieśmiało zapytuje, czy pragną nowego braciszka lub siostrzyczkę, bo właśnie mama... Dziewczęta szaleją z radości. W zamieszaniu Jana wpada do wody, łamiąc sobie przy okazji rękę. Film kończy się wizytą kochającej rodziny w szpitalu...
Źródło opisu: Filmowy Serwis Prasowy

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Opracowań Filmów w Łodzi Realizacja nagrań
Mirosław Bartoszek Reżyseria

Obsada

Agnieszka Bartoszek Jana Solničková Bohumila Houdková
Joanna Janiszewska Zuza Solničková Jarmila Srbová
Barbara Wałkówna-Zbiróg Mama Solničková Jiřina Jirásková
Bogusław Sochnacki Luděk Solnička Vladimír Menšík
Helena Wilczyńska Babcia Jedličková Jiřina Šejbalová

Linki zewnętrzne