FANDOM

Paweł, apostoł Chrystusa (ang. Paul, Apostle of Christ) – amerykański dramat biblijny z 2018 roku w reżyserii Andrewa Hyatta. Dubbing zlecony został przez dystrybutora filmu, United International Pictures, na potrzeby dystrybucji kinowej.

Fabuła

Paweł, apostoł Chrystusa” to historia dwóch mężczyzn. Łukasz (Jim Caviezel), przyjaciel i lekarz, ryzykuje życiem, by dostać się do Rzymu, miasta, w którym czeka na wykonanie wyroku Paweł (James Faulkner). Skazany na śmierć przez Nerona, przebywa w słynącym z okrucieństwa rzymskim więzieniu, w najciemniejszej celi. Zanim wyrok zostanie wykonany, Łukasz i Paweł spisują księgę opisującą początek i Drogę wiodącą do tego, co dziś nazywamy Kościołem. Tymczasem zdeterminowany Neron za wszelką cenę chce pozbyć się z Rzymu chrześcijan, nie cofa się przy tym przed najokrutniejszymi represjami. Zanim wiszący nad Pawłem wyrok śmierci zostanie wykonany, Łukasz postanawia spisać księgę. Księgę, która pokaże początki „Drogi” oraz narodziny tego, co stanie się Kościołem. Tymczasem spętany łańcuchami Paweł mierzy się z samym sobą, swoim życiem i wszystkim tym, co go spotkało. A przeżył niemało – chłosty, katastrofę statku, głód i pragnienie, kamienowanie, chłód. Czekając na spotkanie ze śmiercią, Pawła prześladuje własna przeszłość. Samotny w ciemnościach zastanawia się, czy zostanie zapomniany i czy znajdzie w sobie siłę, by umrzeć godnie.

Dwóch walczących z ludzkimi słabościami mężczyzn w służbie słowa boskiego przeciw wszechwładnemu imperatorowi. Oto wielka biblijna opowieść o skazańcach, wygnańcach, którzy nie chcą dać się złamać. Nawet spętani więziennymi łańcuchami oddają cześć Chrystusowi, wiedzą bowiem, że tylko on pokonać może śmierć.
Źródło opisu: Opis dystrybutora

Ekipa

Twórca Funkcja
M.R. Sound Studio Realizacja nagrań
Paweł Galia Reżyseria
Katarzyna Wojsz Dialogi
Kacper Czech Dźwięk i montaż

Obsada

Jacek Król Święty Paweł James Faulkner
Wojciech Machnicki Święty Łukasz Jim Caviezel
Wojciech Chorąży Mauritius Olivier Martinez
Zbigniew Konopka Aquilla John Lynch
Ewa Serwa-Galia Priscilla Joanne Whalley
Mateusz Weber Kasjusz Alessandro Sperduti
Zuzanna Galia Irenica Antonia Campbell-Hughes
Sławomir Holland Lekarz Christopher Dingli
Janusz Wituch Eubulus Kenneth Spiteri
Bożena Furczyk Octavia Alexandra Vino
Adam Bauman Publius Noah Huntley
Jan Kulczycki Balbus Mario Opinato
Andrzej Chudy Severus Anthony Edridge
Paweł Galia Ananiasz Manuel Cauchi
Jan Barwiński Tarquin Daryl Vassallo
W pozostałych rolach
Marek Bocianiak Żołnierz rzymski
Maksymilian Bogumił Strażnik więzienny
Mikołaj Klimek Chrześcijanin
Tomasz Marzecki Narrator
Dariusz Odija Jezus
Paweł Szczesny Młody Paweł
Janusz Zadura Chrześcijanin
Renata Berger
Małgorzata Lalowska
Cezary Nowak
Katarzyna Skolimowska

Multimedia

Linki zewnętrzne