FANDOM

Pcin Dolny (ang. The League of Gentlemen) – brytyjski serial komediowy produkowany przez BBC w latach 1999–2002. Dubbing do dwóch pierwszych serii zlecony został przez Wizję Jeden, która jako jedyna emitowała go w takiej wersji. Emisja na antenie stacji rozpoczęła się w 2000 roku. W późniejszym czasie w wersji lektorskiej emitowany był przez telewizję BBC Prime oraz – pod zmienionym tytułem Liga dżentelmentów – wydany został na DVD.

Serial był częściowo lokalizowany – niektóre elementy, jak np. tablica stojąca u wejścia do Pcina Dolnego, szyld na sklepie czy plansza tytułowa, występowały w języku polskim, a ich treść dodatkowo czytana była przez lektora. Treść mniej ważnych elementów, jak np. ogłoszeń na słupach, czytana była tylko przez lektora.

Fabuła

Serial stworzony został przez trzech brytyjskich komików – Marka Gatissa, Steve’a Pembertona i Reece’a Shearsmitha – którzy wcielają się w większość postaci, zarówno męskich, jak i kobiecych. Jego akcja rozgrywa się w fikcyjnym brytyjskim miasteczku, położonym na odludziu północnej Anglii Pciniu Dolnym. Punktem wyjścia dla zawiązania fabuła jest przybycie do miasteczka mężczyzny chcącego spotkać się z przyjacielem, który następnie zatrzymuje się u krewnych. Każdy odcinek składa się z serii luźno powiązanych ze sobą skeczy, nierzadko obfitujących w makabryczny czarny humor.

Ekipa

Twórca Funkcja
Master Film Realizacja nagrań
Waldemar Modestowicz Reżyseria
Elżbieta Kowalska Dialogi (odc. 2)
Joanna Klimkiewicz Dialogi (odc. 3-7, 9, 12)
Marcin Ejsmund Dźwięk
Michał Przybył Montaż
Beata Jankowska Kierownictwo produkcji

Obsada

Grzegorz Wons Różne role Mark Gatiss
Zbigniew Suszyński Różne role Steve Pemberton
Zbigniew Suszyński - Pcin
Wojciech Paszkowski Różne role Reece Shearsmith
Wojciech Paszkowski - Pcin
W pozostałych rolach
Tomasz Bednarek
Ewa Kania-Grochowska
Zbigniew Konopka
Mirosława Krajewska
Agnieszka Kunikowska
Teresa Lipowska
Cezary Morawski
Cezary Nowak
Dariusz Odija
Ryszard Olesiński
Włodzimierz Press
Marcin Przybylski
Iwona Rulewicz
Paweł Szczesny
Jakub Truszczyński
Jolanta Wołłejko

Multimedia

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki