FANDOM

Profesor zbrodni (ang. Az alvilág professzora) – węgierski film kryminalny z 1969 roku w reżyserii Mihályego Szemesa. Dubbing do niego zlecony został przez Centralę Dystrybucji Filmów na potrzeby dystrybucji kinowej i był wyświetlany w polskich kinach w 1970 roku.

Fabuła

Z luksusowego budapeszteńskiego hotelu uprowadzono dziecko zachodnioniemieckiego milionera. Szantażyści domagają się okupu w postaci unikalnej, bardzo kosztownej bransolety. Mimo sprzeciwu milionera, milicja wkracza do akcji. Dziecko zostaje uratowane, ale kidnaperzy przejmują klejnot. Równocześnie zostaje zamordowany antykwariusz, a z jego zbiorów ginie XV-wieczna rzeźba. Rodzi się podejrzenie, że w obu wypadkach działali ci sami przestępcy, do których należy pewna młoda i piękna właścicielka volkswagena. Ślady prowadzą do Margó, która w przeszłości wielokrotnie popadała w konflikt z prawem. Okazuje się jednak, że tym razem jest ona ofiarą szantażu i narzędziem w rękach przestępcy, któremu nie sposób niczego udowodnić. Dopiero podstęp Margó, decydującej się współdziałać z policją, demaskuje go i pozwala oddać w ręce sprawiedliwości.
Źródło opisu: Filmowy Serwis Prasowy

Ekipa

Twórca Funkcja
Studio Opracowań Filmów w Warszawie Realizacja nagrań
Izabella Falewiczowa Reżyseria
Jan Moes Dialogi
Mariusz Kuczyński Dźwięk
Maria Sucharska Montaż
Tadeusz Simiński Kierownictwo produkcji

Obsada

Zdzisław Salaburski Gálffy Zoltán Latinovits
Michał Pluciński Zelk Imre Sinkovits
Lidia Korsakówna Margó Edit Domján
Aleksander Bardini Kléber Miklós Szakáts
Janusz Bukowski Ferenc Béres Gábor Koncz
Andrzej Zaorski Csiszár István Sztankay

Linki zewnętrzne