Fandom

Polski dubbing Wikia

Waldemar Modestowicz

3927stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Waldemar Modestowicz (ur. 20 listopada 1954 roku w Częstochowie) – reżyser dubbingu, słuchowisk radiowych, a także przedstawień teatralnych.

Życiorys

Studiował na Wydziale Historycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Podczas studiów uległ fascynacji słynnym Teatrem Ósmego Dnia, z którym później współpracował m. in. jako kompozytor i muzyk. Swoje zainteresowania zwrócił w kierunku teatru i reżyserii. Ukończył także podyplomowe studia w zakresie reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego.

W 1984 roku rozpoczął pracę w Rozgłośni Polskiego Radia w Poznaniu. Specjalizował się w reportażu. Podjął także pierwsze próby reżyserowania, zakończone sukcesami na festiwalach słuchowisk radiowych, m.in. zdobycie I nagrody za reżyserię słuchowiska pt. Biesiada u hrabiny Kotłubaj Witolda Gombrowicza (1987).

Od lutego 1988 do 1993 roku był związany z oddziałem regionalnym PR w Szczecinie, gdzie zaadaptował i wyreżyserował kilkadziesiąt słuchowisk, które cieszyły się ogromną popularnością wśród słuchaczy. Na fali sukcesów w 1993 r. związał się z Teatrem Polskiego Radia w Warszawie.

16 czerwca 2003 roku otrzymał dwie nagrody podczas Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry”: Grand Prix festiwalu za słuchowisko Nagi sad oraz nagrodę za reżyserię w kategorii słuchowisk Teatru PR w Nocy Walpurgii albo Kroków Komandora. Nagrodę Grand Prix sięgał ponownie reżyser w 2006 (za słuchowisko Gdzie jest ten tani kupiec), 2007 (Recycling) i w 2012 roku (Hamlet). Jest też laureatem tzw. "radiowego Oscara", czyli nagrody Prix Italia w 2007 roku - za reżyserię radiową słuchowiska Pokój z widokiem na wojnę Polsko-Jaruzelską.

We wrześniu 2009 roku przejął po Stanisławie Grotowskiej reżyserię powieści radiowej Matysiakowie, za którą to w 2011 roku otrzymał wraz z zespołem aktorów i realizatorów nagrodę PR: Złote Mikrofony.

Jako reżyser dubbingu zadebiutował pod koniec 90., rozpoczynając współpracę ze studiem Master Film, która trwała do 2013 roku, gdzie reżyserował seriale m.in. na zlecenie Fox Kids, Warner Bros., Disneya, czy Wizji Jeden. W 2006 r. związał się ze studiem Sun Studio Polska (później SDI Media), gdzie obecnie reżyseruje filmy z serii Marvel Cinematic Universe. Wyreżyserowany przez niego dubbing do filmu Iron Man 3 otrzymał w 2014 roku nagrodę Srebrnych Synchronów w kategorii Dubbing roku – film aktorski.

Twórca dubbingu

Filmy

Rok Tytuł Funkcja Studio
2012 Avengers Reżyseria SDI Media Polska
2013 Iron Man 3
2013 Thor: Mroczny świat
2013 Jeździec znikąd
2014 Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz
2014 Strażnicy Galaktyki
2015 Avengers: Czas Ultrona
2015 Ant-Man
2015 Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy
2016 Doktor Strange
2016 Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów
2016 Księga dżungli
2016 Łotr 1: Gwiezdne wojny – Historie

Seriale

Rok Tytuł Funkcja Studio
2000 Pcin Dolny Reżyseria Master Film

Seriale animowane

Rok Tytuł Funkcja Studio
2000 Zapasy na śmierć i życie Reżyseria Master Film

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki