FANDOM

DC logo

Worlds of DC, WoDC – franczyza obejmująca filmy o superbohaterach z komiksów wydawnictwa DC Comics, realizowanych dla wytwórni Warner Bros. Pomiędzy produkcjami należącymi do franczyzy stosowane są częste crossovery, a także wspólne wątki i członkowie obsady. Do 22 lipca 2018 roku franczyza znana była pod nieoficjalną nazwą DC Extended Universe (DCEU).

Pierwszą produkcją z serii był Człowiek ze stali (2013), jednak w momencie realizacji filmu nie myślano jeszcze o franczyzie. Pięć dotychczas wydanych filmów z franczyzy zarobiło w światowym box offisie prawie 3,8 miliarda dolarów przy łącznym budżecie tych filmów wynoszącym ponad miliard dolarów. Filmy z franczyzy najczęściej spotykają się z mieszanym przyjęciem ze strony krytyków. Jak dotąd najlepiej ocenionym filmem była Wonder Woman, a najsłabiej – Batman v Superman: Świt sprawiedliwości i Legion samobójców.

W chwili obecnej franczyza liczy sześć wydanych filmów, pięć czekających na premierę bądź znajdujących się w produkcji oraz kilkanaście znajdujących się w fazie przedprodukcji: Lobo, Justice League Dark, The Flash, The Batman, Liga Sprawiedliwości 2, Człowiek ze stali 2, Legion Samobójców 2, Birds of Prey, Gotham City Sirens, Deadshot, Black Adam, Nightwing, Batgirl, Deathstroke, New Gods i Joker.

Produkcje z serii

Rok Tytuł Realizacja dubbingu Reżyseria
2013 Człowiek ze stali
Niedubbingowany
2016 Batman v Superman: Świt sprawiedliwości
Studio Sonica
Leszek Zduń
2016 Legion Samobójców
Marek Robaczewski
2017 Wonder Woman
2017 Liga Sprawiedliwości
2018 Aquaman
Nieogłoszone
2019 Shazam!
2019 Wonder Woman 1984
2020 Cyborg
2020 Green Lantern Corps

Linki zewnętrzne